Graphic Design #10 Κανόνες που θα κάνουν το σχέδιο σας να ξεχωρίσει!

Η γραφιστική ή Graphic Design ορίζεται ως «η τέχνη και η πρακτική του σχεδιασμού και της προβολής ιδεών και εμπειριών με οπτικό περιεχόμενο και κείμενο». Με απλά λόγια, η γραφιστική μεταδίδει ορισμένες ιδέες ή μηνύματα με οπτικό τρόπο.

Αν κοιτάξουμε γύρω μας, η γραφιστική είναι παντού,  από το περιτυλίγματα της αγαπημένης μας σοκολάτας μέχρι το λογότυπο στην κούπα του καφέ. Όπως επίσης και σε πιο σύγχρονες εφαρμογές όπως το web design, το gaming, το λογισμικό υπολογιστών και άλλα. Στην πραγματικότητα, βλέπουμε εκατοντάδες παραδείγματα γραφιστικής κάθε μέρα, και τις περισσότερες φορές, δεν το συνειδητοποιούμε.

Μερικές μόνο από τις χρήσεις του γραφικού σχεδιασμού περιλαμβάνουν:

  • Εταιρική ταυτότητα/ branding
  • Συσκευασία (από μπουκάλια νερού μέχρι συσκευές)
  • Έντυπο υλικό (βιβλία, φυλλάδια, περιοδικά, εφημερίδες, ευχετήριες κάρτες)
  • Διαδικτυακή τέχνη (banner, blogs, social media)
  • Τίτλοι και γραφικά ταινιών, gaming και τηλεόρασης
  • Web design. Οι εταιρείες οφείλουν να έχουν διαδικτυακή παρουσία. Επομένως οι γραφίστες καλούνται να δημιουργήσουν και να διατηρήσουν μια άρτια αισθητικά, εμφάνιση.

Ο γραφικός σχεδιασμός δεν είναι απλώς όμορφος. Αποτελεί σημαντικό κομμάτι της εμπορικής ταυτότητας της επιχείρησης. Στο γραφικό σχέδιο λοιπόν πρέπει να ακολουθούνται κάποιοι βασικοί κανόνες ώστε να επιτευχθεί ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα.

#10 Κανόνες που θα κάνουν το σχέδιο σας να ξεχωρίσει!

1. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πως το γραφικό σχέδιο είναι το μέσο επικοινωνίας του γραφίστα με τον κόσμο. Ο γραφίστας οφείλει να μεταδώσει το μήνυμα που θέλει, στον αποδέκτη και μάλιστα στα πρώτα δευτερόλεπτα παρατήρησης του σχεδίου, καθώς η πρώτη εντύπωση είναι εκείνη που δεν ξεχνάει ο αποδέκτης.

2. Να γνωρίζουμε τον αποδέκτη του σχεδίου. Εφόσον το γραφικό σχέδιο είναι μέσο επικοινωνίας, ο γραφίστας οφείλει να γνωρίζει ποιος θα είναι ο αποδέκτης ώστε να προσδιορίσει και να σχεδιάσει, περνώντας το ανάλογο μήνυμα. Το κάθε γραφιστικό έργο έχει συγκεκριμένο στόχο. Αυτός ο στόχος πρέπει να είναι ξεκάθαρος και απολύτως κατανοητός από τον γραφίστα πριν ξεκινήσει την εργασία του. Επειδή τα σχέδια απευθύνονται σε ανθρώπους, η ψυχολογία του ανθρώπου είναι πάντα το επίκεντρο του στόχου μας. Σκοπός του κάθε γραφικού σχεδίου είναι να ενεργοποιήσει συγκεκριμένα συναισθήματα, σε συγκεκριμένο κοινό. 

3. Να χρησιμοποιούμε συγκεκριμένο συνδυασμό χρωμάτων. Η χρήση πολλών χρωμάτων μπορεί να προκαλέσει σύγχυση στον αποδέκτη. Οπότε είναι προτιμότερο να χρησιμοποιούνται δύο με τρία κύρια χρώματα. Την χρωματική παλέτα την ορίζουμε πριν ξεκινήσουμε το σχέδιο. 

4. Άλλος ένας κανόνας σχετικά με τα χρώματα είναι να επιλέγουμε χρώματα που να μην συγκρούονται μεταξύ τους γιατί θα έχουμε το ίδιο αποτέλεσμα  όπως όταν συνδυάζουμε πολλά χρώματα στο ίδιο σχέδιο. Ανάλογα το τί θέλουμε να πετύχουμε, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε συγκεκριμένο συνδυασμό. Παραδείγματος χάρη,

  • Τα συμπληρωματικά χρώματα τα οποία δημιουργούν αντίθεση και επιτυγχάνουν ένα εντυπωσιακά ευανάγνωστο αποτέλεσμα.
  • Τα αναλογικά χρώματα δημιουργούν την αίσθηση της ηρεμίας και ισορροπίας.
  • Οι τριαδικοί χρωματικοί συνδυασμοί είναι έντονοι χρωματικοί συνδυασμοί.  Συνήθως το ένα χρώμα είναι αυτό που κυριαρχεί και τα άλλα δύο έχουν δευτερεύον ρόλο.

5. Δεν γεμίζουμε το σχέδιο με στοιχεία. Το σχέδιο που δημιουργούμε πρέπει να έχει χώρο να αναπνεύσει, να υπάρχουν αποστάσεις μεταξύ των στοιχείων, να υπάρχει συμμετρία στην τοποθέτηση τους,  και τέλος να αφήνουμε ένα τμήμα κενό (χωρίς στοιχεία).

6. Δημιουργούμε οπτική ιεραρχία η οποία ‘οδηγεί τον αποδέκτη ’ να παρατηρήσει ποια είναι τα πιο σημαντικά στοιχεία και ποια τα δευτερεύοντα. Παραδείγματος χάρη, οι τίτλοι σε ένα κείμενο εμφανίζονται με μεγάλα γράμματα, ενώ το υπόλοιπο κείμενο με πιο μικρά.

7. Υπάρχουν 7 αρχές τις οποίες πρέπει να ακολουθεί ένα σχέδιο:

  • Μοτίβο
  • Αντίθεση
  • Έμφαση
  • Ισορροπία
  • Κλίμακα
  • Αρμονία
  • Ρυθμό/ Κίνηση

8. Χρησιμοποιούμε, ευανάγνωστες γραμματοσειρές. Το μεγαλύτερο κομμάτι ενός σχεδίου είναι συνήθως το κείμενο. Ο γραφίστας πρέπει να επιλέξει μία απλή γραμματοσειρά ώστε να μπορεί να διαβάσει εύκολα το κείμενο.  Οι κλασικές γραμματοσειρές όπως η Helvetica είναι δημοφιλείς στους επαγγελματίες γραφίστες, επειδή φαίνονται καθαρά, είναι ευανάγνωστες και διασφαλίζουν ότι η οπτική σχεδίαση δεν υπερισχύει των ίδιων των λέξεων.

9. Το γραφιστικό θα πρέπει να μπορεί να ανταποκρίνεται στο αντίστοιχο μέγεθος που θα εφαρμοστεί. Παραδείγματος χάρη εαν το γραφιστικό προορίζεται για ένα μεγάλο banner θα πρέπει και τα στοιχεία του να είναι εξίσου τόσο μεγάλα ώστε να μπορούν να είναι εμφανή και ευανάγνωστα. Ενώ εαν εφαρμοστεί ως εικόνα προφίλ σε κάποιο μέσο δικτύωσης θα πρέπει να είναι αντίστοιχη και η κλίμακά του, ώστε να εμφανίζεται ολόκληρο.

10.  Πριν ξεκινήσουμε, κάνουμε ερεύνα. Να ψάχνουμε πάντα για έμπνευση. Παίρνουμε έμπνευση από τη δουλειά μας. Αλλά υπάρχουν τόσοι πολλοί πόροι εκεί έξω που μας βοηθούν όλους να αναπτύξουμε τη δημιουργικότητά μας και να ξεπεράσουμε τα όρια.

Χρησιμοποιήστε τους παραπάνω κανόνες  που εφαρμόζονται  στην γραφιστική και ξεκινήστε την εξερεύνηση και τον πειραματισμό δημιουργώντας ιδιαίτερα και ξεχωριστά σχέδια.

Κάντε share: