Ψυχολογία του Marketing: 4 απλοί τρόποι να την εφαρμόσετε

ψυχολογία του marketing

Η ψυχολογία του marketing έχει πολλά μυστικά που εφαρμόζονται από όλες τις μεγάλες εταιρείες και από τεράστια digital marketing agencies. Μερικά από αυτά μπορούν να εφαρμοστούν με επιτυχία ακόμα και στις πιο μικρές επιχειρήσεις που θέλουν να βοηθήσουν την προώθησή τους. Χρησιμοποιώντας στοιχεία όπως εικόνες, σήματα εμπιστοσύνης και σήματα για επείγουσα δράση, μπορείτε να αναπτύξετε μια πιο ισχυρή στρατηγική μάρκετινγκ που βασίζεται στη συμπεριφορά των πελατών. Ας δούμε 4 βασικούς τρόπους που μπορείτε να εφαρμόσετε την ψυχολογία του marketing στη δική σας στρατηγική.

1. Δώστε τη λύση στο πρόβλημα

Παρουσιάστε τις υπηρεσίες σας ως τη λύση στο ζητούμενο των πελατών σας, αντί να παραθέσετε μια λίστα με όλα τα θετικά χαρακτηριστικά των υπηρεσιών σας. Επικεντρωθείτε στην ανάλυση του αποτελέσματος που θα έχουν οι πελάτες σας μετά από την αγορά των προϊόντων σας ή των υπηρεσιών σας και τονίστε πόσο θα τους ωφελήσει αυτή η επιλογή. Κάντε τους πελάτες σας να αισθάνονται ότι τους παρέχετε αυτό ακριβώς που έψαχναν.

2. Χρησιμοποιήστε συναρπαστικές εικόνες

Γνωρίζατε ότι το 90% όλων των δεδομένων που επεξεργάζεται ο εγκέφαλος είναι οπτικά; Ο εγκέφαλός μας επεξεργάζεται εικόνες πολύ πιο γρήγορα από το κείμενο και οι άνθρωποι συχνά θυμούνται εικόνες περισσότερο από ένα κείμενο. Όσον αφορά την ανάπτυξη marketing campaigns, οι εικόνες σας θα πρέπει να είναι το επίκεντρο και να λένε μια ιστορία για την επωνυμία σας ή τις υπηρεσίες σας.

Μερικές συμβουλές για τη χρήση εικόνων με επιτυχία περιλαμβάνουν:

  • Δώστε προσοχή στο πόσο “σαρώσιμες” είναι οι εικόνες σας. Πρέπει να τραβήξει την προσοχή τους, να μιλήσει για τις ανάγκες τους και να τους κάνει να θέλουν να αναλάβουν “δράση”.
  • Χρησιμοποιήστε εναλλακτικές μορφές εικόνας για να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό. Αντί να χρησιμοποιήσετε μια τυπική stock φωτογραφία, σκεφτείτε να δημιουργήσετε ένα βίντεο, ένα GIF ή περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες για να προκαλέσετε μια συναισθηματική απόκριση.
  • Χρησιμοποιήστε πραγματικούς ανθρώπους στις εικόνες σας, ώστε οι πελάτες σας να μπορούν να ταυτιστούν μαζί τους και να δημιουργήσουν μια βαθύτερη σχέση με την επωνυμία σας.

3. Χρησιμοποιήστε την κοινωνική απόδειξη για να επισημάνετε την αξιοπιστία σας

Το social proof είναι η θεωρία ότι οι πελάτες υιοθετούν τις ενέργειες ή τις πεποιθήσεις μιας ομάδας ανθρώπων που σας εμπιστεύονται. Δηλαδή επειδή πολλοί σάς εμπιστεύονται, μπορούν να σας εμπιστευτούν κι εκείνοι, ή επειδή πολύς κόσμος αγοράζει από το eshop σας, καλό θα ήταν να αγοράσουν κι εκείνοι από εσάς.

Η κοινωνική απόδειξη είναι ένα ισχυρό εργαλείο που μπορείτε να αξιοποιήσετε για την επιχείρησή σας. Στην πραγματικότητα, το 92% των καταναλωτών είναι πιο πιθανό να αγοράσουν από μια επιχείρηση αφού διαβάσουν μια αξιόπιστη κριτική.

Πώς μπορείτε να προσθέσετε social proof στη στρατηγική marketing σας:

  • Εμφάνιση του αριθμού των ακολούθων των κοινωνικών μέσων σας που έχετε, στα άρθρα στο blog της ιστοσελίδας σας.
  • Δημοσίευση μαρτυριών που δείχνουν θετικές εμπειρίες σε σχέση με την επιχείρησή σας ή τα προϊόντα σας.
  • Αναπαραγωγή περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες/ θαυμαστές της εταιρείας σας.
  • Εμφάνιση κριτικών και αξιολογήσεων χρηστών στον ιστότοπό σας.

4. Δημιουργήστε μια αίσθηση επείγοντος

Έχετε πάει ποτέ για να εγγραφείτε σε μια εκδήλωση και έχετε δει μια ετικέτα με την ένδειξη “Απομένουν μόνο 10 θέσεις σε αυτήν την τιμή. Εγγραφείτε τώρα!”? Εάν ναι, έχετε βιώσει την αρχή της “σπανιότητας”. Η έλλειψη εξαρτάται από την προσφορά και τη ζήτηση, δηλαδή όσο πιο σπάνιο το περιεχόμενο ή το προϊόν, τόσο πιο πολύτιμο θα φαίνεται στα μάτια του καταναλωτή .

Ωστόσο, όταν προσεγγίζετε αυτήν την ιδέα, πρέπει να είστε προσεκτικοί με τα μηνύματα. Δεν θέλετε να πείτε στους πελάτες σας ότι υπάρχει περιορισμένη ποσότητα διαθέσιμων προϊόντων και ότι πρέπει να τα αγοράσουν τώρα. Θα δώσει την εντύπωση ότι δεν είστε έτοιμοι να εισαγάγετε ένα πολύτιμο προϊόν στο κλάδο σας.

Αντ ‘αυτού, χρησιμοποιήστε την αίσθηση του επείγοντος, ενημερώνοντας τους πελάτες σας ότι λόγω της μεγάλης ζήτησης, απομένει περιορισμένο προϊόν και πρέπει να ενεργήσουν γρήγορα για να προλάβουν να το προμηθευτούν έγκαιρα.

Μπορείτε να εφαρμόσετε την αίσθηση του επείγοντος σε:

  • Γραμμές θέματος μέσω email και προ-κεφαλίδες.
  • Στις δημοσιεύσεις σας στα social media με παράθεση συνδέσμου για να κάνουν άμεσα μία ενέργεια.
  • Στο eshop σας σε φανερά σημεία που θα τραβήξουν την προσοχή του χρήστη ώστε να βοηθήσετε το eshop σας να πουλήσει.

Κατά την εφαρμογή της ψυχολογίας μάρκετινγκ στη στρατηγική σας, λάβετε υπόψη λοιπόν τις ακόλουθες αρχές:

  • Πείτε ευθέως στον εν δυνάμει πελάτη σας ποια θα είναι τα οφέλη από την αγορά του προϊόντος σας/υπηρεσίας σας αντί να κάνετε παρουσίαση των χαρακτηριστικών του.
  • Χρησιμοποιήστε εικόνες με πραγματικούς ανθρώπους για να δημιουργήσετε μια πιο έντονη συναισθηματική απόκριση.
  • Εμφανίστε κοινωνικές αποδείξεις με την επίδειξη προηγούμενων θετικών εμπειριών πελατών.
  • Δημιουργήστε μια αίσθηση επείγοντος σε τίτλους και περιεχόμενο για να αυξήσετε τις μετατροπές σας.

Το θέμα είναι να χρησιμοποιήσετε πραγματικά δεδομένα για να κατανοήσετε ποιοι είναι οι πελάτες σας και πώς μπορείτε να ικανοποιήσετε τις ανάγκες τους. Πριν εφαρμόσετε την ψυχολογία μάρκετινγκ στη στρατηγική σας, σκεφτείτε τι ταιριάζει καλύτερα στην επιχείρηση και στο κοινό-στόχο σας.

Πηγές:
https://feeltheweb.gr/
https://www.astrolabs.gr

Κάντε share:
Πίσω στην αρχή